Aircond problem- karpet basah

Ruangan untuk ahli mengenali bengkel panel ProCC dan soal jawab berkenaan masalah teknikal kereta Proton anda.

Moderator: ujang76

Aircond problem- karpet basah

Postby mr_x6006 » Sun 23 May 2010 05:28 am

Salam bro..

Aku nak mintak tolong korg sume brkenaan aircond keta aku ni..

FYI, aku pakai Gen2 awal thun 2009.. Mileage dah cecah 44,560km..

Aircond x pernah d servis spnjg setahun lebih aku pakai Gen2 ni...


Masalah skrg, trdapat titisan2 berwap di bwh karpet belah driver..

Ianya trjadi bila aku ON kan aircond, pomen ckp hose pipe aircond dah trsumbat..


- So klu aku nak p hntar servis kat Proton Edar, agak2 berape caj yg akan d kenakan??

- Aircond ni under warranty x?


                            Marvelousssssss
mr_x6006
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 36
Joined: Sat 23 May 2009 11:35 pm
Location: Johor Bahru to Kota Bharu



Re: Aircond problem- karpet basah

Postby idnawse » Sun 23 May 2010 08:29 pm

ni hose outlet yg kuar ke firewall tu kot...kalau stkt hose yg sumbat, cabut jer hose tu check la sumbat ke x..pastu pasang balik..
User avatar
idnawse
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 365
Joined: Mon 28 Mar 2005 12:11 pm
Location: Perak


Return to Bengkel Panel - Lon G Auto Services Sdn. Bhd.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron