absorber mounting koyak...

Ruangan Wira@ProCC dan perbincangan semua pengguna Proton Wira Sedan, Wira Aeroback, dan Wira SE sahaja.

absorber mounting koyak...

Postby fazlee » Thu 27 Aug 2009 04:46 pm

salam ramadhan..
mintak tolong kengkawan carikan punca kerosakan ini....
harap membantu... terima kasih

1. ni bahagian kiri sebelah penumpang... (dah rosak)



2. ni sebelah pemandu.... (masih elok lagi)...
User avatar
fazlee
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 539
Joined: Mon 28 Mar 2005 12:11 pm



Re: absorber mounting koyak...

Postby virus » Sat 29 Aug 2009 11:24 am

Mende tu bleh cabot kan,ade nut dlm..Tak leh tekan ke rapatkan. Absorber ok? Kete tak lowerd sbelah ker?
Behold the truth of madness
For the earth i walked is free
I`ve paid my dues of empty
I`m nowhere to be seen...

It`s a simple act of justice
There`s nothing more that i need
I know it a disease
The guilt i never plead...



User avatar
virus
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 4907
Joined: Tue 03 Mar 2009 09:53 pm
Location: Kuantan - Lekiyour - Kuantan

Re: absorber mounting koyak...

Postby ENKEI » Sat 29 Aug 2009 01:10 pm

Bro,aku rasa ko yer mounting absober nie dah out la.....tukar je.Cari yg baik sikit.Kalo x silap la,mounting yg koyak tu mounting lokel sebab kepala stad skru yer leper.Cuba tgk kat yg lagi satu tu,kepala skru yer tajam....Setahu aku la,skru yg tajam tu mounting yg baik..

Aku pun dah pernah kena.baru 3 bulan pakai dah koyak....dua2 belah pulak tu

Aku tukar jer yg baik punya,terus ok.
012-6204163 (Rizal)
User avatar
ENKEI
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 167
Joined: Fri 20 Mar 2009 02:46 pm
Location: Malaysia

Re: absorber mounting koyak...

Postby fazlee » Mon 31 Aug 2009 07:20 am

aku dh tukar absorber mounting baru dua2 belah...
beli mitsubishi punye rm48 X 2 = rm96 kt kedai spareparts...
upah rm60 so TOTAL KOS = rm156 (rm96+rm60)...
tp skrg nie aku rasa depan tinggi skit dr sblm ni..
so ada kemungkinan ke absorber yg mountingnye koyak tu rosak ????
duit lg!!!!!!
User avatar
fazlee
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 539
Joined: Mon 28 Mar 2005 12:11 pm

Re: absorber mounting koyak...

Postby Wi_Ra » Mon 31 Aug 2009 11:55 am

soryla...tak dapt nak bagi komen...
aku lebih suke komen kalau kereta ada depan mata...
User avatar
Wi_Ra
AJK ProCC
 
Posts: 2869
Joined: Wed 12 Oct 2005 03:16 pm
Location: Rawang-KL

Re: absorber mounting koyak...

Postby elen » Tue 01 Sep 2009 12:12 pm

wahai otai procc yg budiman...
er nk tanya sket nie?
mcm mana kte nk tau yg absorber tu mounting dh rosak?
ada masalah x kalo lmbt service @ tukar brg?
Year 2010 Transform begins.Goodbye 2009!
012-7493689
User avatar
elen
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 706
Joined: Mon 10 Mar 2008 12:04 pm
Location: Pontian-Taman Daya-Plentong & yg sewaktu denganya...

Re: absorber mounting koyak...

Postby 4G93TURBO » Tue 01 Sep 2009 12:16 pm

arbsober
-drive tak smoth/bumping/gegar tahap dewa.. lebih lebih lagi kat line kuning/ tayar makan tak sama rata

mounting
-enjin nampak bergegar, sebab takder daya serapan


elen wrote:wahai otai procc yg budiman...
er nk tanya sket nie?
mcm mana kte nk tau yg absorber tu mounting dh rosak?
ada masalah x kalo lmbt service @ tukar brg?
4G93TURBO
Ahli Tak Rasmi
 
Posts: 334
Joined: Tue 25 Oct 2005 12:28 pm
Location: Energy Center-Proton Tanjung Malim Plant

Re: absorber mounting koyak...

Postby elen » Tue 01 Sep 2009 12:24 pm

4G93TURBO wrote:arbsober
-drive tak smoth/bumping/gegar tahap dewa.. lebih lebih lagi kat line kuning/ tayar makan tak sama rata

mounting
-enjin nampak bergegar, sebab takder daya serapan


elen wrote:wahai otai procc yg budiman...
er nk tanya sket nie?
mcm mana kte nk tau yg absorber tu mounting dh rosak?
ada masalah x kalo lmbt service @ tukar brg?


4G93TURBO
owh ye ke?mcm tu ek?
time kasih coz sudi reply ek

p/s fazlee.sori tumpang bertanya kat topik saudara...
Year 2010 Transform begins.Goodbye 2009!
012-7493689
User avatar
elen
Ahli Berbayar ProCC
 
Posts: 706
Joined: Mon 10 Mar 2008 12:04 pm
Location: Pontian-Taman Daya-Plentong & yg sewaktu denganya...


Return to Wira

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron