PROTON CLUB MALAYSIA

You are here: Home Forum
Welcome, Guest
Username Password: Remember me

Masalah Brek Keta
(1 viewing) (1) Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Masalah Brek Keta

Masalah Brek Keta 17 Aug 2011 11:00 #61266

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
salam,
keta aku iswara 1.5

masa brake kekadang bila tekan dia kosong, kena pam 2 3 kali baru brake makan. sy dah tukar master pump, dah bleeding, pon masih prblem sama..aritu tukar brand felix, pon sama.. pas tu tukar master pump brand baik, sanyco. pon sama gak...
dah dua kali tukar master pump, dah dua kali bleeding, pon sama gak..

risau gak kalu brake tk makan ni...

Re: Masalah Brek Keta 17 Aug 2011 13:26 #61327

  • virus
  • ( User )
  • OFFLINE
  • -Tetamu-
  • Posts: 3549
  • Karma: 2
Pad ngan disc ape kabar, baik ke tak?

Re: Masalah Brek Keta 17 Aug 2011 14:52 #61344

  • arisk
  • ( User )
  • OFFLINE
  • Ahli Rasmi ProCC
  • Posts: 533
  • Karma: 1
piston dpn belakang pun apa kabar nye...

Re: Masalah Brek Keta 17 Aug 2011 16:44 #61354

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
pad baru tukar
piston tk tau lagi apa kabar dia.. (brake ada piston erkk)
Last Edit: 17 Aug 2011 16:45 by MIE.

Re: Masalah Brek Keta 17 Aug 2011 17:48 #61367

  • bandi_jitra
  • ( User )
  • OFFLINE
  • Ahli Rasmi ProCC
  • Posts: 109
  • Karma: 0
...pastu servo ok lg tak? ade tak bunyi angin kuar dr bawah dashboard masa tekan brek, bunyi cepish...cepish... mungkin servo bocor...leh jd gak...

Re: Masalah Brek Keta 18 Aug 2011 08:29 #61377

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
bandi: tang bunyi tu rasanya tak ada..
pomen dah check, semua ok..
huhu.. sabtu dia suh dtg bengkel lg, dia nk buka 4-4 brake...

Re: Masalah Brek Keta 18 Aug 2011 19:59 #61497

  • arisk
  • ( User )
  • OFFLINE
  • Ahli Rasmi ProCC
  • Posts: 533
  • Karma: 1
MIE wrote:
pad baru tukar
piston tk tau lagi apa kabar dia.. (brake ada piston erkk)
ada... yg tang dpn tu yg dok selalutekan pad kasi lekat kat disc tu lah piston... yg blah belakang plak mcm silinder cinonet dok tekan undur tu pun piston gak hehehe

masa ko tekan brek tu ada tak bauan harum .. kalo ada.. ahemm.. piston ada jem...

Re: Masalah Brek Keta 19 Aug 2011 09:35 #61527

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
arisk wrote:
MIE wrote:
pad baru tukar
piston tk tau lagi apa kabar dia.. (brake ada piston erkk)
ada... yg tang dpn tu yg dok selalutekan pad kasi lekat kat disc tu lah piston... yg blah belakang plak mcm silinder cinonet dok tekan undur tu pun piston gak hehehe

masa ko tekan brek tu ada tak bauan harum .. kalo ada.. ahemm.. piston ada jem...


bau harum tk der.. tp bau sakit hati n takut ada ler.. pasl brake tk makan.. hehehe

Re: Masalah Brek Keta 22 Aug 2011 16:29 #61792

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
sabtu lepas pi bengkel..

buka brake belakang.. benda alah ni prob 9rujuk gambar.. brake wheel rasanya..


pas tu, try drive keta.. pon sama gak..
pomen buka lak brake dpn.. rupenya brake caliper aku prob..
Attachments:

Re: Masalah Brek Keta 22 Aug 2011 16:47 #61814

  • As_ZoL
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • AJK Portal & Forum
  • Posts: 12608
  • Karma: 128
so dh selesai ke masalah kete ko mie??bpe kene??tuka caliper ke??
Last Edit: 22 Aug 2011 16:48 by As_ZoL.

Re: Masalah Brek Keta 22 Aug 2011 23:56 #61845

  • arisk
  • ( User )
  • OFFLINE
  • Ahli Rasmi ProCC
  • Posts: 533
  • Karma: 1
MIE wrote:
sabtu lepas pi bengkel..

buka brake belakang.. benda alah ni prob 9rujuk gambar.. brake wheel rasanya..


pas tu, try drive keta.. pon sama gak..
pomen buka lak brake dpn.. rupenya brake caliper aku prob..
yg tu la rear piston

Re: Masalah Brek Keta 23 Aug 2011 08:21 #61854

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
tukar rear piston kiri kanan..
pas tu servis piston dpn..
rm138.00 siap upah..
aku duk bengkel dari jam 10.30 am smpai 3.30 pm..
huhuh...

Re: Masalah Brek Keta 23 Aug 2011 09:00 #61861

  • As_ZoL
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • AJK Portal & Forum
  • Posts: 12608
  • Karma: 128
mak ai..lamenye ko betapa kt sane..huhu..

*nk tny ler..disc aku dh calar&dh makan skit..apa jalan penyelesaiannye yer??

Re: Masalah Brek Keta 23 Aug 2011 09:56 #61875

  • MIE
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • Ketua ProCC Melaka
  • Posts: 113
  • Karma: 1
biasanya tukar keta baru jer..

Re: Masalah Brek Keta 23 Aug 2011 10:31 #61880

  • As_ZoL
  • ( Moderator )
  • OFFLINE
  • AJK Portal & Forum
  • Posts: 12608
  • Karma: 128
hahaha..ampeh ko mie..xmampu ler..xnk aku tmbh hutang g..ni baru je abiz hutang,,huhu..kalau aku skim ok x disc tu??bpe bajet yer??
  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: ujang76
Time to create page: 0.40 seconds